en droppe

  2009-08-21 / 17:52:56 / my day /
idag har det varit det som alla kallar pissväder. regn och blåst och grå himmel. men i mina ögon har detta väder också sina fina sidor. man kan stanna inne hela dagen utan att få dåligt samvete. man kan göra såna där saker som man inte riktigt har tid till annars. och så kan man dricka massvis med te.
idag har jag åstadkommit en kladdkaka. en ny variant , jag bytte ut allt vanligt vitt socker mot råsocker , som enligt mig är tusen gånger godare. och så tryckte jag ner massvis med mörka chokladbitar i kakan. det var mums.
jag har även knepat ihop en framsida till min almanacka. jag var i stan nu i veckan och letade efter en ny. men ursäkta språket men alla var verkligen skitfula. hemska töntiga tryck. jag ville ha något personligt och ja de fick jag nu efter lite pysslande. jag köpte en almanacka med en tom plast ficka för plats för sin egen framsida. som  man kan byta ut efter säsong och så. toppen. precis vad jag ville.
nu kommer mamma hem. ska laga lite käk med henne.
färsk pasta med ost och spenat fyllning och till blir det hemma gjord tomat sås och bacon. mumma!
hej



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious