home sweet home

  2009-10-27 / 09:42:57 / my day /

Har nyss vaknat upp efter en natt i min egen säng. Hur skönt som helst efter att ha sovit på en luftmadrass i några dagar. Inge fel med det, men min säng är tusen gånger bättre.

Stockholms resan var jätte kul, förutom att jag lyckades bli förkyld. Fick redan i fredags jätte ont i halsen och hosta. Fick nog även lite feber för jag kände mig väldigt hängig.
Vi kom iallafall dit i torsdagskväll. Vi bodde hos Z syster Rebecka och hennes kille Alex på Hammarbyhöjden. Ganska liten men jätte fin lägenhet. Alex håller på att spela in en platta med sitt band just nu, så lyssna på dom på myspace! Det blev inte mycket fotograferande under resan. förlåt för det. men har man en helt värdelös kamera så är det inte lika roligt.

På fredagen så åkte vi till globen och gick i lite butiker och sedan så åkte vi och mötte Vispen. Kanon gullig tjej, som Rebecka känner. Sen åkte vi till gamla stan och käkade glass på en ben and jerry bar. Super gott. Dom hade massvis med smaker och dom gjorde sina våfflor själv! stort plus för det. Och senare på kvällen blev det Idol.

På lördagen stod shopping på schemat och vi begav oss först till södermalm och senare in till centrum, drottninggatan. Det blev inte så jätte mycket shopping under dessa dagar, vilket kanske är bra med tanke på att jag nyss var i Umeå och shoppade massa.

På söndagen tog vi det ganska lugnt på dagen vilket var väldigt skönt eftersom jag inte kände mig så pigg. Vi åkte in till stan vid fyra då ett frisör besök stod på schemat. Det blev inga stora förändringar, aningen kortare bara. Efter klippningen gick vi till en liten resturang och käkade mat, det blev pizza. Men den var sjukt god och grymt stora. Sen gick vi på bio, 500 days of summer.  och jag lyckades göra något jag aldrig gjort förrpå bio: somna! missade bara någon minut av början.  men filmen var jätte bra, den var inte alls som någon vanlig amerikans romantisk komedi, utan den var annorlunda och slutade lyckligt men inte på det sättet man hade förväntat att det skulle göra.

Igår måndag blev det stan någon timme innan bussen gick, hittade en tröja tilll. men annars hände inte så mycket roligt. nu känns det otroligt skönt att vara hemma igen. kurera mig lite grann. resten av lovet hade jag tänkt spendera lite grann med Amanda och ganska mycket med att plugga. har grymt mkt att göra. känns inte kul. men går man teknikprogrammet så göra man det.
nu ska jag laga frukost. är sugen på våfflor, så jag funderar på att slå på stort.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious