surrogates

  2009-10-28 / 22:42:31 / thinking and thoughts /


har nyss sett film med bror och Z. vi såg på surrogates, en ny film med bruce willis. den handlade om att människorna skaffade "robotar" som dom själva styrde ,genom tankar, hemifrån sina sängar. folk kunde få det utseende de alltid drömt om och de slapp vara rädda att de skulle bli skadade eller dödade, eftersom de då bara kunde skaffa en ny robot. dessa robotar blev jätte vanliga och det fanns nästan inte en människa ute i samhället, alla låg isolerade hemma och styrde sina robotar istället för att leva livet.  

det låter ganska sjukt, men jag tror att detta säkert kommer bli verklighet om typ tjugo år. jag tycker inte att det känns helt omöjligt med tanke på hur mkt tekniken utvecklats dom senaste åren! men såklart så tror jag inte att det skulle fungera i slutändan. det finns ju ingenting som kommer kunna ersätta människan. vi är ju otroligt smarta och väl utvecklade. ingen dator kan komma i närheten av det. inte än på ett par decenium får vi hoppas.
för jag trivs då bra med mig själv och har inga tankar på att skaffa mig en robot som får sköta mitt liv istället.
tänk allt som skulle kunna gå fel, och allt fint vi skulle missa här i livet.


Alex

jag har en macbook och en imac, mac passar dock inte alla men jag är kanonnöjd med min :D

2009-10-29 @ 11:59:32
URL: http://alexgustafsson.se
MESTELSA

hejhej!

vad händer nu i helgen?



www.mestelsa.blogg.se

www.mestelsa.blogg.se

2009-10-29 @ 12:46:20
URL: http://mestelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious