nujen

  2009-09-27 / 22:27:34 / thinking and thoughts /

nu är jag hemma igen. özz nujen var bra. mycket bra till och med. men det var inte vad jag hade väntat där. vi trodde vi skulle få se två timmar stå upp komik. men inte då. vi skulle få se en två timmar lång en-mans teater endast bestående av özz nujen. temat var religion, heder, livstil, gud och jesus. mycket saker dök upp. och özz spelade många roller.

berättelserna var en del hämtade från bibeln. ena sekunden skrattade man åt özz och hans tokigheter men i nästa så blev det allvar och man fick sig en riktig funderare. han fick en att riktigt tänka efter och ta åt sig av det ha sa.

özz själv är muslim och jag personligen har alltid tänkt på ett visst sätt om muslimer, och att dom har konstiga åsikter om vissa saker,  men en del saker han sa fick mig att förstå att det kanske inte alltid är så. man drar ofta för tidiga slutsatser och dömer människor. 

även min uppfattning om özz har ändrats. jag tänkte mig honom som en vanlig komiker, som skämtar om allt och alla. gör sin grej. men han är inte bara det. han är faktiskt en kille med stor hjärna och hjärta. en riktig talare. som charmar väldigt många. 

özz skulle bli en grym politiker. honom skulle iallafall jag rösta på. och ifall alla lärare skulle vara lite mer som özz skulle jag kunna lova att antalet elever som skolkar från lektionerna skulle halveras. mer özz åt sverige helt enkelt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious