JAKTEN PÅ DEN PERFEKTA GARDEROBEN

  2011-07-04 / 16:51:26 / me & my clothes /

En del av högen med kläder som ska bort. Tragiskt mycket...

Jag har tillslut påbörjat det stora projektet att rensa min garderob. Vilket känns lite som ett projekt utan slut. Jag måste erkänna att jag shoppar alldeles för mycket, både för min plånboks och garderobs bästa. Nog för att shopping är en del av mode och att ha en modeblogg självklart är lite beroende av att man gillar kläder och att införskaffa sådant. Men jag vill verkligen understryka till dem som missuppfattat det, att mode är mer än att shoppa! Men saken är den att det kommer mera kläder in i min garderob än vad som åker ut. Men nu ska det bli ändring på det. Har börjat rensa lite och sådant som inte blivit använt det senaste åren eller nånsin och fortfarande har lapparna kvar, åker ut. Och den högen är tragiskt stor. Trots att det känns skönt att göra sig av med sånt jag inte använder så får jag ångest när jag ser vilka mängder med kläder jag har, ohälsosamt mycket. Det har gått så långt att det inte längre går att få plats med allt i garderoben. Rensning är därför oundvikligt. Ska ha en lite klädbytardag med en kompis och resten som har något värde ska jag försöka sälja eller skänka bort. Kan hända att det blir en bloppis dessutom. Men där efter ska jag försöka dra ner på shoppandet och bara köpa sådant som jag vet att jag kommer vilja ha länge. Jag är less på att ha garderoben full med plagg som en gång var trendiga och ska försöka satsa på lite mer långsiktigt moderna plagg. Tänkte även försöka bli bättre på regeln "en in en ut". Den perfekta garderoben är iallafall mitt mål.

Ska nu ta en paus i städandet och bege mig till stan för att göra lite bankärenden och införskaffa lite förvaring till min "nya" garderob. Härligt. Hörs.


Lina

Kan du inte fixa en bloppis med kläderna som du inte vill ha längre?

2011-07-04 @ 19:26:31
URL: http://linaaafina.blogg.se/
nathalie - en modeblogg

Det låter vettigt det!

2011-07-04 @ 19:50:57
URL: http://blingstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious