VERSACE + H&M

  2011-06-21 / 12:59:43 / Allmänt /

Ni har säkert läst det redan. Men jag vill ändå uppmärksamma det. Versace och H&M ska samarbeta. Den 17e November släpps huvudkollektionen som är designad av Donatella Versace. Men den 19e Januari nästa år släpps även en liten pre-spring kollektion. Självklart är det kul och det ska bli spännande att se vad Donatella lyckas med. Men samtidigt känner jag mig lite trött på alla dessa designer samarbeten. Många av de större modehusen har numera gjort kollektioner för budgetkedjorna, vilket kan tyckas kul för oss med mindre pengar. Men helt ärligt så tycker jag det är lite tråkigt med. Mode av de dyrare märkena är inte längre så glamouröst och lyxigt eftersom det är så lätt tillgängligt och inte har samma exklusiva känsla. Att många modehus har billigare underkollektioner i sitt egna märke tycker jag dock inte är samma sak. Att samarbeta med en budgetkedja ses i mina ögon snarare som lösaktigt och billigt och ett sätt att få märket att sjunka i status. Kollektionerna för budgetkedjorna skapar snarare köphets hos modebloggare än att framkalla den där åtrån som märket egentligen bör göra. Speciellt då halva kollektionen från samarbetena oftast hamnar på tradera med intensiva budgivningar och till ofattbara slutsummor. Nej det här känns bara som ett billigt PR-knep snarare än ett kreativt samarbete mellan två parter som har en gemensam passion för mode, vilket det borde vara.. Versace för alla känns faktiskt inte så lockande.


ida

ja de e lite tjatigt tycker jag, men visst lite nyfiken e man ju =)

2011-06-21 @ 15:30:53
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se/
jenny

Håller med dig!

2011-06-23 @ 21:54:04
URL: http://jjennnyys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious