H&M + MARNI

  2011-11-29 / 10:21:28 / just fashion /
Ja så var det dags igen. Idag presenterade H&M sitt nya samarbete som denna gång blir med Marni. Dem har återigen valt att samarbeta med ett italienskt modehus, det verkade ju gå hem nu senast så. Precis som nu senaste så är själva grundidén bakom kollektionen att göra nytolkningar av de klassiska favoriterna. Som alltid med Marni så är det mycket mönster som gällar och en hel del färg. Mönstren är afrikainspirerade tryck eller enklare grafiska färgfält. Silhuetterna är typiska för Marni med veckade kjolar, klänningar, korta byxor och jacquardstickat, och materialen är allt från siden till krispig bomullspoplin. Kollektionen innehåller även smycken, skor, väskor och scarves för en komplett look. Kollektionen kommer att säljas online och i utvalda butiker världen över. Men det dröjjer ett tag tills vi får lägga pengar på detta samarbete, det är inte förrän 8 mars 2012 som det är dags. Det kommer självklart även släppas en herrkollektion.  Så vad tycker ni? Kul eller katastrof? Själv så har jag inte så mycket att säga faktiskt. Jag är väl inget stort fan av Marni i allmänhet och det lilla jag sett av kollektionen har inte imponerat så mycket. Sen så är jag ganska less på samarbeten, känns inte så nytt och spännande längre, det känns bara som gjort. Förväntningarna är alltså inte så höga.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious