INTE OKEJ

  2012-03-23 / 12:01:30 / just fashion /
Spenderat sista timmen med att kika på den här dokumentären av uppdrag granskning. Där de granskat klädkedjan Zara. Jag hyllar ofta Zara för deras snygga kläder och visst är dom bra. Fan jag älskar ju den affären. Men det här är fan inte okej. Visst har jag alltid tyckt att deras personal är sura och otrevliga, så egentligen kanske det inte är nån större chock. Men måste ändå säga att det här ändå ändrat mitt synsätt på kedjan rätt rejält. Man blir väl inte direkt jättesugen på att bidra genom att handla där om man säger som så. Men samtidigt så är väl det här kanske rätt okej om man jämför det med att köpa de kläder som produceras genom barnarbete och fabriksarbetare som blir sjuka av att jobba med kemikalierna i fabriker där kläderna görs. Hela det här får en ju att inse att man är för lite påläst och inte ser längre än till den snygga tröjan som hänger där i butiken med ett överkommligt pris. Man kanske borde orka bry sig mer! Tycker iallafall att ALLA ska börja med att se den HÄR!


Ida

Jag såg den imorse, helt galet! Är glad att jag aldrig handlat där!

2012-03-24 @ 10:59:59
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Julia

Åh den här måste jag se ikväll, tack för tipset! xx

2012-05-09 @ 15:31:29
URL: http://ytligtgemytligt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious