EN BRA BOK

  2010-09-28 / 17:06:11 / Allmänt /

SOURCE: jag.

Jag läste ut den här boken häromdagen och jag är riktigt imponerad. Jag hade verkligen inte förväntat mig att den skulle hålla såhär hög klass. Boken var otroligt lätt läst men otroligt bra! Den kändes verkligen som skriven från hjärtat och utifrån isabellas egna erfarenheter, vilket gjorde att man lättare kunde ta till sig det som stod. Hon tog upp otroligt viktiga grejer så som komplex, ätstörningar och krav. Såna områden som vi pratar alldeles för lite om. Och de som pratar om dem är ofta äldre som inte riktigt kan förmedla det till oss unga tonårs tjejer.

Isabella vet verkligen vad hon skriver om och jag tycker verkligen att alla borde läsa den här boken! Jag tyckte först bara att det skulle vara kul att läsa den eftersom det var Isabella som skrivit den, inte för att jag kände att jag behövde en såkallad "egoboost". Men detsto mer jag läste destom mer insåg jag att hon skriver om precis det jag känner ibland, att man inte räcker till och att man inte är nöjd med sig själv. Hon träffade mig verkligen och det var jag inte beredd på överhuvudtaget. Hon kanske inte har fått mig att ändra åsikter om mig själv men hon har absolut fått mig att tänka efter innan jag klankar ner på mig själv och innan jag börjar mår dåligt över små saker. Så spring och köp den eller låna den på biblioteket för den är verkligen läsvärd!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious