SMINK & SKÖNHET

  2011-04-11 / 22:27:29 / me & my clothes /

Har blivit dåligt med uppis idag. Är det okej att skylla på att jag har haft fullt upp med att fylla år? Jag gör det iallafall. Bjuder på denna lista i utbyte. Är kass på smink och skönhet, men blev utmanad av Anna att göra denna lista och jag kunde inte låta bli. Så här har ni :) Enjoy!




1. Vilken foundation använder du?
Jag använder Id bare mineral foundation. Den är helt fantastisk och passar min hy perfekt. Skulle aldrig tänka mig att återvända till flytande form igen.

2. Favoritconcealer?
Jag har faktiskt ingen favoritconcealer. Det brukar finnas två stycken i min neccesär, den klassiska från MUS med tre färger, och en billig flytande från H&M. Den senare råkade jag tyvärr tappa i toan för nån vecka sedan så den saknas för tillfället, men jag lånar mamsens så länge..

3. Vad har din hudton för undertoner?
Eh.. Blek? Nej men röd skulle jag säga. Om det finns?

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Helt ärligt så har jag aldrig i hela mitt liv testat det! Men jag tycker det är så grymt sexig. Och snyggt!

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?
Nja kan jag inte påstå. Slänger den när jag köper en ny, vilket är alldeles för sällan..

6. Vilken är din favoritmascara?
En helgrym från L'oreal. Den svart/vita ni vet. Den gör underverk för fransarna.

7. Favoritapplikatorer?
Fingrarna. Jag tycker penslar och grejer är överskattat.

8. Använder du någon primer?
Vad är det?

9. Favvoögonskugga?
En gamgammal från Rimmel, som tyvärr är sönder och slängd nu. Perfekt vardagsskugga! Underbar färg och sitter som berget. Letar efter en efteträdare..

10. Favvoläppstift?
För tillfället ett chockrosa från Isadora. Mums. (mycketmycket mer rosa än på bilden)

11. Favvoläppglans?
Nej jag skippar sånt klet. Men vill jag ha något på läpparna till vardags så kör jag på den klassiska, försvarets hudsalva. Det är grejer det!

12. Favvoblush?
Har ingen favorit. Men jag har ett just nu från MUS som jag gillar skarpt. "Nut" heter färgen tror jag.

13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?
Underbart. Använder H&M's ögonbrynspenna dagligen och nagellacken är grymma de med. Så ja billigt smink är värt.

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Nej. Eller jo jag gick en sån där privat makeup lektion på MUS för nått år sen. Det var kanon. Men sen borde jag kanske gå nån riktigt kurs. Jag är faktiskt jäkligt dålig när det kommer till smink och skönhet.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
Utan tvekan att ha för myckett och för mörk foundation. Gräsligt.


16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Både och. Använder mest neutrala på mig själv. Förutom på naglarna där jag kör all in. Men jag önskar jag använde mer färg till fejjan, det är så snyggt ju!

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
Beror på vad det är för produkt det gäller. Men MUS produkter är ju som oftast kanon.



Anna

Nämen åååh grattis på födelsedagen (10 minuter i efterskott men ändå)! Hoppas den var great :)



Kul att du hängde på listan! ...Men hur lyckades du tappa din concealer i toan? ;D

2011-04-12 @ 00:12:31
URL: http://annasbazaar.se
emma

sv: secondhand :)

2011-04-12 @ 08:58:16
URL: http://ekhn.blogg.se/
Anja

Kul lista, får se om man snor den? :)

2011-04-12 @ 09:19:28
URL: http://originalet.blogg.se/
Carolina

Grattis i efterskott! :)



Älskar såna här listor, så att man kan hitta något i sminkdjungel...

2011-04-12 @ 10:51:33
URL: http://cids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious