MIU MIU CAMPAIGN

  2011-07-04 / 11:23:11 / inspiration /





MIU MIU FALL 2011 CAMPAIGN
Detta är en av höstens mest omtalade kampanjbilder. Miu Miu, pradas undermärke, har valt att placera 14 åriga skådespelerskan Hailee Steinfeld framför kameran vilket har gjort att många varit väldigt kritiska till bilderna. De tycker inte att en 14årig tjej är rätt ansikte att fronta ett märke som först och främst riktar sig till aningen äldre fashionistas. Personligen så kan jag inte riktigt hålla med. Jag tycker bilderna är hur fina som hellst. Visst får man en känsla av en liten tjej som klätt ut sig i mammas kläder och skor, men jag tycker jag ändå att det funkar på nått sätt. Tror det är för att detta inte känns så reklamigt. Istället för att någon snygg halvnaken brud ligger och åmar sig på en soffa så som det brukar se ut på lyxmärkenas bilder så tycker jag detta påminner mer om ett vanligt editorial. Och ett riktigt snyggt sådant. Jag brukar inte vara så glad på att de använder skådespelerskor och andra kändisar i modesamanhang såsom reklam, men för en gångs skulle är jag faktiskt villig att säga att det var ett bra drag. Att miu miu använde sig av denna unga brud tycker jakänns väldigt nytänkande och fräscht. Nej nog har vi sett värre kampanjer än såhär.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious