DIY / PEPLUM

  2012-01-12 / 17:29:34 / kreativitet /
Hade inga planer idag så då passade jag på att sy lite. Hade massvis med DIY idéer som jag ville testa, men bestämde mig för att ge mig på det här med peplum. Jag sydde en egen "kjol" i svart läder. Inte så komplicerad modell och det gick rätt snabbt. Det är dock lite krångligt att sy i skinnimitation, men det gick. Har lite kvar att fixa till i bak, men är rätt nöjd ändå. Funderar på att göra den lite kortare, men vi får väl se. Helt klart värt med en sån här löskjolt tills jag hittar en hel topp med peplum som jag gillar. Vad tycks?


Kathrina

Wow, this is a fantastic diy! Need to make something similiar!

2012-01-12 @ 19:16:44
URL: http://www.lafemmealamode.com/
ida

fräckt

2012-01-12 @ 20:19:07
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se/
JOHANNA

Klart värt att testa hemmavid, enkelt sätt att lyfta en outfit! Jag har en fråga till dig, du som är fixig och brukar ha bra tips: jag har ett par älsklingsjeans som jag använt typ varje dag sedan jag köpte dem för ett år sedan och nu har sömmarna på insidan av låren börja bli rejält slitna och kommer snart gå upp. Visst kan jag vända dem ut och in och sy in dem lite med symaskinen men jag var snarare inne på att lappa dem. har du bra tips på hur man snyggt lappar jeans? och ska jag ändå göra det kan man ju pimpa jeansen lite i övrigt kanske. Med lite slitningar eller detaljer i övrigt. Har du nåt bra tips på lager? Mvh Johanna

2012-01-13 @ 15:58:01
URL: http://johannaelle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious