MODEVECKAN / BACK

  2012-01-31 / 20:51:32 / me & my clothes /

Om jag ska vara helt ärlig så är Ann Sofie Back den enda som levererat under modeveckan. Än så länge iaf. Allt jag sett hitills av de andra svenska designerna är dåligt, tråkigt, oinspirerande, fult och bara blä. Visst fanns det nån look här och där som var fin, men nej jag är rätt så besviken ändå. Kanske hade jag för höga förväntningar eller så är det att jag mest är sugen på vår och sommar nu. Störst förväntningar hade jag på Altewai.Saome som briljerat senaste säsongerna, men inte ens dom kunde tyvärr leverera. Vilket är synd, eftersom jag alltid varit ett stort fan av den svenska modeveckan och svenska designers. Dags för Acne att återvända och styra upp det här nu kanske.

Om vi ska prata om Ann Sofie Back däremot så var det rätt bra tycker jag. Väldigt mixat, lite konstigt kanske men åtminstonde nytt och intressant. Kul. Några tankar på det här? Vad tycker ni om modeveckan?


nathalie - en modeblogg

Jag gillade faktiskt Altewai.Saome riktigt mycket, gillade inte deras vårkollektion men måste säga att den här var så mycket bättre och fann en hel del snyggt. Även hos Filippa K och Stylein fann jag en del snyggt.

2012-01-31 @ 21:52:32
URL: http://blingstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious