STHLM FASHIONWEEK / part one

  2011-08-10 / 15:53:02 / just fashion /
IDA SJÖSTEDT:
Älskar allt Ida gör! Hon är bäst. Det är som magi med henne, jag blir trollbunden och kan kolla igenom hennes kollektioner hur många gånger som hellst! och likandant är det med denna kollektion. Hon är utan tvekan drottningen av spets, det finns i de flesta av hennes kollektioner och hon är grym på det. Fick lite Chanel-vibbar av de spetsplaggen med lite guldbrodyr! Älskar även printsen hon gjort denna säsong, fulsnygga. Hos Ida syntes även Ppjamas looken med plagg i satin/siden. Ida är utan tvekan den kollektion jag tyckt bäst om hittils under SFW. Även fast jag hade höga förväntningar så imponerade hon på mig! Dessutom var sminkningen asfin


RODEBJER:
Jag är iofs ett stort fan av randig, men det här känns ganska tråkigt. Tillskillnad från många andra tycker jag inte att Rodebjer levererade så mycket. Om jag ska vara ärlig känns färgshock ganska passé, visserligen är det här en ss/12 kollektion, men jag tror inte att såhär starka och många färger i en look kommer hålla lika starkt som det gjort föregående säsong. Rätt i tiden just nu, men inte om ett halvår alltså. En sak som Rodebjer dock får plus för är kepsarna, fula fast rätt coola. Jag bär gärna keps. 


WHYRED:
Wow, deras skor är helt underbar. VILL HA! Även deras ytterplagg och jackor imponerade stort på mig. Riktigt bra! Ett material som synts mycket hos många märken är siden, kanske dags att dra på sig detta glansiga osmickrande tyg igen.


FIFTH AVENUE SHORE REPAIR:
Väldigt knepig och svår kollektion tycker jag, lite avangardisk liksom, svårburet. Men stylingen kanske gjorde sitt till det med. Jag gillar iaf att dom gjort en uppdaterad version av det trendiga chokerhalsbandet. Deras träversion är inte speciellt snygg och jag skulle aldrig bära det, men gillar ändå idén liksom. Hos FASR syntes väldigt mycket metallic och silver vilket känns helt rätt just nu, men kanske inte lika mycket i vår, vi får se. Skorna såg förresten mycket snygga ut.



THE LOCAL FIRM:
Fanns mycket jag gillade hos TLF, polon, de spetsiga skorna, skipantsen, de råa kanterna, och shortsen med lite längre ben. Kändes som att de var rätt mycket nytt och inte bara sånt vi sett förr. Stort plus för stylingen med, jag har inte vågat mig på det här med "kjol över byxa" än, men snyggt som tusan är det!


MINIMARKET:
funderade ett tag på att bojkotta minimarket från min uppdatering kring SFW, men sen kände jag att jag var tvungen att ha med dem ändå på grund av de där leopardmönstrade skorna. Och för att jag gillar stylingen med en kortärmad tröja över skjortan. Men annars tycker jag allt var gräsligt fult. Stor besvikelse.


Emma Hå | shoes and beyond

Kul att läsa små recensioner =)



//Emma Hå

2011-08-11 @ 14:59:40
URL: http://emmahas.se
frida

Jag tyckte iofs hela outfittet med Minimarket i mitten var rätt bra :) fast ganska tråkig förutom skorna

2011-08-19 @ 07:56:55
URL: http://fridatuva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious